Wycieczka do Warszawy

Dnia 18 września 2018 roku uczniowie klas VIb, VIIa, VIIb wybrali się na czterodniową wycieczkę do stolicy i najbliższych okolic zorganizowaną przez panią Bronisławę Czajowską. Wyjechaliśmy o godzinie siódmej rano

z parkingu koło kościoła, a na pierwsze miejsce zwiedzania dotarliśmy po prawie trzech godzinach jazdy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej w Skarżysku – Kamiennej.Pani przewodnik opowiedziała nam historię powstania sanktuarium, pokazała cudowny obraz Najświętszej Marii Panny – Matki Bożej Miłosierdzia, który od ponad trzystu lat słynie z cudów.
Następnie ruszyliśmy już bezpośrednio do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Tam kierowaliśmy się własną ciekawością i wieloma ścieżkami zwiedzania. Jedno z największych centrów nauki w Europie zainspirowało nas bogatą różnorodnością eksponatów. Każdy z nas czuł się jak prawdziwy naukowiec i znalazł coś ciekawego dla siebie.
Wieczorem, zmęczeni drogą i wieloma atrakcjami dotarliśmy na nocleg do Niepokalanowa.
Drugi dzień wycieczki zaczęliśmy od zwiedzania z przewodnikiem Muzeum Powstania Warszawskiego, powstałe w sześćdziesiątą rocznicę wybuchu Powstania. Trasa przedstawia chronologię wydarzeń i prowadzi przez poszczególne sale tematyczne ilustrujące powstańczą rzeczywistość. Mogliśmy tu zobaczyć m.in. maszyny drukarskie z lat czterdziestych, kanał, powstańcze mogiły, replikę samolotu. W specjalnie przygotowanej sali kinowej obejrzeliśmy trójwymiarowy film „Miasto ruin”, przedstawiający lot samolotu nad zniszczoną i wyludnioną stolicą po II wojnie światowej.
Po południu zwiedzaliśmy Warszawę. Mogliśmy zobaczyć Pałac Kultury i Nauki, Grób Nieznanego Żołnierza przy którym odbywała się zmiana warty, Stare Miasto, Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Pomnik Powstańca Warszawskiego oraz Łazienki. Pan przewodnik w bardzo interesujący sposób opowiadał o mieście. W przerwie mieliśmy czas na pyszne polecane lody warszawskie.
Czwartek rozpoczęliśmy od zwiedzania Sejmu. Trochę przerażeni kontrolą przy wejściu do budynku dotarliśmy do sali posiedzeń sejmu. Teraz już wiemy gdzie zasiada Prezydent, gdzie Marszałek Sejmu, a gdzie posłowie.
Po pysznym obiedzie udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, drugiego najwyższego budynku w Polsce znajdującego się w śródmieściu miasta. Niektórzy bali się wyjechać na trzydzieste piętro tarasu widokowego, ale było warto.
Kolejno udaliśmy się do jednego z najważniejszych symboli w stolicy, Zamku Królewskiego. Od przewodnika dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o zamku, którego początki sięgają XIV wieku, później grabionego i niszczonego w czasie II wojny światowej.
W piątek zaraz po śniadaniu udaliśmy się do Rostkowa, wsi w której mieszkał przez czternaście lat Święty Stanisław Kostka, Patron naszej szkoły. Pani przewodnik opowiedziała nam życiorys Stasia, historię o jego bracie Pawle. Pokazała staw nad którym według tradycji św. Stanisław modląc się uciszał żaby, figurkę oraz odciśniętą stopę w kamieniu. Na koniec uczestniczyliśmy we mszy świętej w parafii pw. św. Wojciecha w Przasnyszu, miejscu chrztu Św. Stanisława Kostki.
Około godziny czternastej rozpoczęliśmy podróż powrotną do Modlnicy. Wycieczka bardzo nam się podobała, dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy, na temat tego pięknego miasta jakim jest Warszawa. Zobaczyliśmy również wiele ciekawych miejsc i zabytków. Na pewno nie zapomnimy tej wycieczki, a do stolicy z pewnością będziemy chcieli wrócić.