Wycieczka uczniów klas siódmych w Pieniny

Lato już się skończyło, ale słoneczna pogoda, jaka towarzyszyła nam podczas wycieczki do Niedzicy i okolic, którą zaplanowaliśmy na 12 października była upalna, jakby to był środek lata. Wyjechaliśmy rano i po dwugodzinnej podróży dojechaliśmy do Niedzicy.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Zamku w Niedzicy położonego w malowniczym zakątku południowej Polski. Zamek doskonale zachował się do dzisiejszych czasów i jest dużą atrakcją turystyczną. Pani przewodnik opowiadała niezwykłe dzieje związane z kolejnymi właścicielami tego zamku. Najciekawszą była legenda związana z Brunhildą i Bogusławem.

Po zwiedzaniu zaplanowany mieliśmy rejs statkiem po Zalewie Czorsztyńskim. Płynęliśmy statkiem Halny. Poziom wody był bardzo niski. Wiąże się to z bardzo dużą suszą, która w tym roku dotknęła całą Polskę. Część uczestników wycieczki podczas rejsu zajęła górny pokład, na którym wiał wspaniały ciepły wietrzyk. Widoki z każdego poziomu były niezwykłe, wręcz bajkowe. Z jednej strony w całej krasie na wzgórzu ukazał nam się Zamek w Niedzicy, a po chwili dopłynęliśmy do drugiego brzegu, na którym monumentalnie prezentowały się ruiny drugiego zamku w Czorsztynie, który należał do królów polskich.  Później przeszliśmy do straganów kupić sobie osypki i serki oraz pamiątki.

Kolejnym punktem wycieczki był spacer po zaporze.
Jednogłośnie wszyscy uznali, że wycieczka była bardzo udana i każdy wraca z niej  zadowolony.