Wyjazd w ramach projektu Erasmus+

Wyjazd do Hiszpanii w ramach projektu Erasmus+ umożliwił nam poznanie Walencji.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zobaczenia Ratusza-siedziby miejskiego magistratu, następnie udaliśmy się na sławny targ Mercado Central-królestwo smaków kuchni śródziemnomorskiej i kolorów. Byliśmy również w średniowiecznej Giełdzie Jedwabiu ze sławną salą kolumnową i Dziedzińcem Pomarańczowym, gdzie rosną drzewka pomarańczowe i cyprysy, a także w Katedrze, w której murach przechowywany jest Święty Graal.

Po zwiedzaniu Starego Miasta, przyszedł czas na Miasto Sztuki i Nauki(Ciudad de las Artes y Las Ciencias).Zobaczyliśmy budynek planetarium, Muzeum Nauki,halę koncertową. Niezapomniane wspomnienia pozostaną po wizycie w Oceanografic- największym w Europie oceanarium. Płynęliśmy też łódką po jednym z największych jezior w Hiszpanii w Parku Naturalnym Albufera. Słoneczna i ciepła pogoda zachęciła na do spaceru po plaży, zbierania muszelek i zanużenia stóp w morzu.

Szkoła w Alaquas przygotowała dla nas wiele atrakcji oraz zajęć integrujących z uczestnikami projektu z innych krajów.Odbyły się zajęcia sportowe, wspólne rozmowy w trakcie posiłków oraz najciekawsze zajęcie, czyli nagrywanie audycji radiowej do szkolnego Radia Cremona. W trakcie nagrania dzieliliśmy się wrażeniami z wizyty w Hoszpanii oraz opiniami na temat udziału w projekcie Erasmus. Wszystkie rozmowy przeprowadzone były w języku angielskim. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Barcelonę po to, by zobaczyć najsławniejszy budynek tego miasta Sagrada Familia-kościół projektu Antonio Gaudiego. To był wspaniały wyjazd!