W dniach 2-6 października, po raz kolejny, nasza szkoła włączyła się w obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji, którego tegoroczne hasło przewodnie brzmi: Uczeń z dysleksją w cyfrowym świecie.
Europejskie Towarzystwo Dysleksji przez cały miesiąc PAŹDZIERNIK zaprasza do udziału w akcji społecznej, której celem jest przypomnienie, że wśród nas są osoby o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Co to znaczy? Dysleksja rozwojowa może powodować bardzo różne trudności w uczeniu się. Mogą to być kłopoty z: czytaniem, pisaniem odręcznym, ortografią lub matematyką. Aczkolwiek, nie jest to związane z lenistwem, brakiem inteligencji, czy dobrej woli! Dysleksja jest powszechna na całym świecie. Szacuje się, że objawy dysleksji występują u mniej więcej 10% populacji. W Polsce 10-15% uczniów ma dysleksję (a nasiloną 3-4%). Czterokrotnie częściej dyslektykami są chłopcy niż dziewczynki.
Jakie symptomy dysleksji występują u dzieci i młodzieży? Jak rozpoznać czy dziecko znajduje się w grupie ryzyka dysleksji? Co to są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne? A także, jak pomóc dziecku? Jak powinna wyglądać terapia? Odpowiedzi na te pytania można uzyskać w zamieszczonych poniżej prezentacjach. Przybliżą one również wiadomości na temat dysleksji rozwojowej, a także pomogą wyjaśnić z jakim trudnościami zmagają się codziennie dyslektyczne dzieci.
Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z załączonymi poniżej materiałami.