Zadbaj o swoje zdrowie psychiczne – plan samoopieki i plan dnia

Drodzy Uczniowie!
W nawiązaniu do poprzednich wpisów o stresie i relaksie przyszła pora na organizację czasu spędzanego w domu, tak by był efektywny.

Specjaliści, lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni, farmaceuci walczą z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, tymczasem my powinniśmy zostać w domu i zadbać o swoje zdrowie psychiczne, które ze względu na nietypowe okoliczności może nieco ucierpieć. Życie codzienne uległo znacznej zmianie, dlatego ważne jest, aby zgodnie z zaleceniami Służby Zdrowia zadbać o poszczególne sfery życia. Proponujemy Wam stworzenie własnego „planu samoopieki”, który wraz z instrukcją znajdziecie w załączniku 1.
Jeśli już uda się Wam wypisać wszystkie aspekty życia i pomysły, jak zadbać o nie przebywając w domu, uwzględnijcie je w swoim planie dnia, którego szablon znajdziecie w załączniku 2. Spróbujcie tak rozpisać swój dzień, aby zawrzeć w nim wszystkie aktywności, które wynikają zarówno z obowiązków szkolnych, domowych, jak i ze swoich osobistych potrzeb.
Wszyscy wokół mówią o myciu rąk, utrzymywaniu higieny osobistej i dbaniu o swoje zdrowie fizyczne. W czasie izolacji nie możemy zapominać również o higienie psychicznej. Zachęcamy Was do zapoznania się z załącznikiem 3, który odpowie na pytania jak dbać o higienę swojego umysłu czyli, co przyczynia się do ochrony zdrowia psychicznego. Niech ten plakat będzie pomocny w konstruowaniu zarówno planu samoopieki, jak i planu dnia.
W tym szczególnym czasie wszyscy potrzebujemy odrobinę życzliwości, więc dzielmy się nią każdego dnia, ponieważ „uprzejmość i uśmiech nic nie kosztują, a wielce skutkują”.

Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3

Kinga Tokarska
Ewelina Polak- Janik